Air France-KLM komt voort uit een fusie van Air France en KLM in 2003. Het is de grootste luchtvaartonderneming ter wereld in termen van omzet en de derde in de wereld en grootste in Europa als gekeken wordt naar passagiers-kilometers.
EX-DIVIDEND SOORT DIVIDEND BEDRAG BETAALBAAR
--- jaardividend 2021 € 0,00 ---
--- jaardividend 2020 € 0,00 ---
--- jaardividend 2019 € 0,00 ---
--- jaardividend 2018 € 0,00 ---
--- jaardividend 2017 € 0,00 ---

Update 25 mei 2025: Air France-KLM kondigt een aandelenemissie aan om het eigen vermogen en de balans verder te versterken. Deze aandelenemissie volgt na verschillende eerdere stappen die Air France-KLM al in 2020 en 2021 heeft genomen ter versterking van het eigen vermogen. Aan de aandelenemissie doen nieuwe en bestaande aandeelhouders mee.

Verdere informatie vindt u bij de VEB "Vijf vragen over claimemissie Air France KLM":        INFO VEB >>>>

en in het persbericht van Air France KLM zelf:  INFO Air France KLM >>>


Update 05 mei 2022: Air France-KLM verwacht in het tweede kwartaal een neutraal operationeel resultaat en een significant positief resultaat in het derde kwartaal van 2022. De capaciteit zal naar verwachting oplopen tot 80 à 85 procent van het niveau van 2019 in het tweede kwartaal en naar 85 tot 90 procent in het derde kwartaal. 


WINST PER AANDEEL * PAYOUT RATIO DIVIDEND
2023 € 0,00 TAX 0 % € 0,00 TAX
2022 €-2,00 TAX 0 % € 0,00 TAX
2021 €-5,00 TAX 0 % € 0,00
2020 €-16,65 0 % € 0,00
2019 € 0,95 0 % € 0,00
2018 € 0,87 0 % € 0,00
2017 €-0,80 0 % € 0,00
2016 € 2,64 0 % € 0,00

* Restated net income per share (in €) 


Air France KLM geeft de voorkeur aan schuldenreductie boven het uit keren van dividend. Opmerking: als er de komende jaren al dividend wordt uitgekeerd dan nog zijn de verwachtingen niet al te hoog gespannen. Op 5 november 2019 liet Air France KLM - in zijn nieuwe vijfjarenplan - echter weten te hopen aandeelhouders op termijn te belonen met een dividenduitkering. De coronacrisis maakt een dividenduitkering op de middenlange termijn echter zeer onwaarschijnlijk. In 2023 wil Air France-KLM een schuldratio hebben tussen 2,0 en 2,5, exclusief de lening van de Nederlandse staat, die nu nog wordt geboekt als schuld.

dividendinfo.nl © besteedt de uiterste zorg aan de betrouwbaarheid en actualiteit van alle gepubliceerde data en informatie. Onjuistheden kunnen echter voorkomen. Aan de verstrekte informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Zie onze disclaimer.