Van het AMX aandeel Aalberts de exdividend en betaaldatum,  de dividend- en beursagenda 2019 en het gevoerde dividendbeleid
Air France-KLM komt voort uit een fusie van Air France en KLM  op 30 september 2003. Het is de grootste luchtvaartonderneming ter wereld in termen van omzet en de derde in de wereld en grootste in Europa als gekeken wordt naar passagiers-kilometers. Bovendien is het  de grootste vliegende vrachtvervoerder ter wereld. Hoewel de nieuwe holding zetelt in Parijs, zal de KLM onder Nederlands recht blijven opereren hetgeen voornamelijk van belang is voor het behoud van landings- en overvliegrechten.
Ex-dividenddatum  |   Air France KLM
ex-dividend soort dividend bedrag betaalbaarstelling
- Jaardividend 2018 € 0,00 -
- Jaardividend 2017 € 0,00  -
- Jaardividend 2016 € 0,00 -
- Jaardividend 2015 € 0,00 -
Agenda  |  Air France KLM
30-10-2019 Cijfers 3-e kwartaal 2019 
31-07-2019 Halfjaarcijfers 2019
19-05-2019 Algemene Aandeelhouders vergadering
03-05-2019 Cijfers 1-e kwartaal 2019
20-02-2019 Jaarverslag 2017
31-10-2018 Cijfers 3-e kwartaal 2018 
Dividendbeleid | Air France KLM 
  • Dividendbeleid - Air France KLM  geeft aan de voorkeur te geven aan schuldenreductie boven het uit keren van dividend. Opmerking: als er de komende jaren al dividend wordt uitgekeerd dan nog zijn de verwachtingen niet al te hoog gespannen.
Taxatie WPA / Dividend  |  Air France KLM
  WPA payout ratio dividend info
2021 €    2,00    TAX 10 % € 0,20    TAX  
2020 €    1,65    TAX 10 % € 0,16    TAX  
2019 €    1,20    TAX  0 % € 0,00    TAX  
2018 €    1,00.   TAX  0 % € 0,00     
2017  €  - 0,80 n.v.t. € 0,00  
2016 €    2,64 0 % € 0,00  
2015 €    0,39 0 % € 0,00  
2014 € - 0, 66 n.v.t. € 0,00  
2013 €  - 6,09 n.v.t. € 0,00  
Outlook  |  Air France KLM
  • Outlook -  januari 2019 - IATA verwacht dat de bezettingsgraad voor het passagiers- en vrachtvervoer in 2019 een verdere neerwaartse trend laat zien. In alle regio's was sprake van een margedaling. Onder Europese luchtvaartmaatschappijen bleef de EBIT-marge het hoogst, met gemiddeld 17,4 procent.

  • Outlook -  februari 2019 - Voor het 1-e kwartaal van 2019 gaat  Air France-KLM uit van een minder resultaat dan in het eerste kwart van vorig jaar. Enerzijds verwacht Air France-KLM lagere opbrengsten per stoel en gevlogen kilometer en anderzijds voorziet het concern minder grote prijsstijgingen voor brandstof dan het afgelopen jaar.

  • Outlook - mei 2019 - Air France-KLM handhaafde de outlook voor heel het jaar waarbij de kosten per unit - gerekend naar constante wisselkoersen - dit jaar met 0 tot 1,0 procent afnemen. In het 1-e kwartaal  steeg de omzet met 3,1 procent en kwam het operationeel resultaat uit op 303 miljoen euro negatief, een daling van 185 miljoen euro. Onder de streep bleef een verlies van 320 miljoen euro over, 51 miljoen euro minder op jaarbasis. 

  • Outlook - juli 2019 -  In het 2-e kwartaal van 2019 steeg de omzet met 6,4 procent en het operationeel resultaat met 15%  in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. De nettowinst bedroeg met 80 miljoen euro - zo'n € 0,18 per aandeel-  ongeveer 30 miljoen euro minder op jaarbasis. Air France-KLM handhaafde de outlook voor heel het jaar.
Info over beurs- en dividend agenda 2019 van Air France KLM met datum: AVA, kwartaalcijfers, halfjaarcijfers en jaarcijfers.