Van het AMX aandeel Aalberts de exdividend en betaaldatum,  de dividend- en beursagenda 2019 en het gevoerde dividendbeleid
Air France-KLM komt voort uit een fusie van Air France en KLM  op 30 september 2003. Het is de grootste luchtvaartonderneming ter wereld in termen van omzet en de derde in de wereld en grootste in Europa als gekeken wordt naar passagiers-kilometers. Bovendien is het  de grootste vliegende vrachtvervoerder ter wereld. Hoewel de nieuwe holding zetelt in Parijs, zal de KLM onder Nederlands recht blijven opereren hetgeen voornamelijk van belang is voor het behoud van landings- en overvliegrechten.
Ex-dividenddatum  |   Air France KLM
ex-dividend soort dividend bedrag betaalbaarstelling
- Jaardividend 2018 € 0,00 -
- Jaardividend 2017 € 0,00  -
- Jaardividend 2016 € 0,00 -
- Jaardividend 2015 € 0,00 -
Agenda  |  Air France KLM
31-10-2019 Cijfers 3-e kwartaal 2019 
31-07-2019 Halfjaarcijfers 2019
19-05-2019 Algemene Aandeelhouders vergadering
03-05-2019 Cijfers 1-e kwartaal 2019
20-02-2019 Jaarverslag 2017
31-10-2018 Cijfers 3-e kwartaal 2018 
Dividendbeleid | Air France KLM 
  • Dividendbeleid - Air France KLM  geeft aan de voorkeur te geven aan schuldenreductie boven het uit keren van dividend. Opmerking: als er de komende jaren al dividend wordt uitgekeerd dan nog zijn de verwachtingen niet al te hoog gespannen. Op 5 november 2019 liet Air France KLM - in zijn nieuwe vijfjarenplan -echter weten te hopen aandeelhouders op termijn te belonen met een dividenduitkering. 
Taxatie WPA / Dividend  |  Air France KLM
  WPA payout ratio dividend info
2021 €    2,00    TAX 10 % € 0,20    TAX  
2020 €    1,65    TAX 10 % € 0,16    TAX  
2019 €    1,20    TAX  0 % € 0,00    TAX  
2018 €    0,87  0 % € 0,00     
2017  €  - 0,80 n.v.t. € 0,00  
2016 €    2,64 0 % € 0,00  
2015 €    0,39 0 % € 0,00  
2014 € - 0, 66 n.v.t. € 0,00  
2013 €  - 6,09 n.v.t. € 0,00  
Outlook  |  Air France KLM - 05 november 2019 -
Air France KLM presenteert een nieuw vijfjarenplan.
  • verbeteren effectiviteit van de onderneming
  • het duidelijker in de markt zetten v/d drie merken KLM, Air France en Transavia 
  • focus op mogelijke overnamekansen en op de divisies die het meest winstgevend zijn
  • behalen van een winstmarge van 7 tot 8 procent (het uiteindelijke doel)
  • op termijn belonen van aandeelhouders met een dividenduitkering.
       2019 Operationeel resultaat*               WPA*  
03 mei 2019 1-e kwartaal  -279        -/-103 % €-/- 0,73   (Q1 2018: €-0,54) De omzet steeg met 3,1 procent.Daarnaast een verlies van 320 miljoen euro. Outlook voor 2019 gehandhaafd.
31 jul   2019 2-e kwartaal   400          + 12 % €   0,20   (Q2 2018: €0,26) Brandstofkosten drukken resultaat. Operationeel resultaat in 2018 nog lager door kosten stakingen.
31 okt  2019 3-e kwartaal   900        -/- 16 % €   1,29    (Q3 2018: €1,57) Lagere nettowinst ( - 13%) in het derde kwartaal door hogere kosten voor o.a personeel en brandstof. 
  4-e kwartaal  
                (Q4 2018: €-0,33)
 
 
  jaarcijfers  
---------     ( FY 2018 €0,87)
 
 
     x  milj (€) Restated net income/(loss) per share (in €) * t.o.v. vergelijkbare periode voorgaande jaar
Info over beurs- en dividend agenda 2019 van Air France KLM met datum: AVA, kwartaalcijfers, halfjaarcijfers en jaarcijfers.